در این مطلب مقالهای را راجع به استفاده از فنآوریهای کمکی در تدریس آمار سال دوم به دانشجویان نابینا به شما معرفیمیکنیم. در ادامه میتوانید ترجمه فارسی چکیده این مقاله را مطالعهکنید و اصل مقاله را به زبان انگلیسی و در قالب pdf دریافتکنید.
در دانشگاه Wake Forest، یک دانشجوی نابینا در دوره آمار سال دوم ثبتنامکردهاست. این دوره رگرسیون ساده و چندگانه، شناسایی مدل، انتخاب مدل، تجسم داده و رگرسیون منطقی پایه را پوششمیداد. در این مباحث لازم است که دانشجو سه نوع مطلب را هم تفسیر و هم تولیدکند: نوشتار ریاضی، برنامهنویسی رایانه و نمایش دیداری داده. هرچند ما منابع پراکندهای را برای دانشجویان نابینایی که مشغول تحصیل در دورههای ریاضیات یا آمار مقدماتی هستند پیداکردیم، ولی شرح کاملی از آموزش مدلسازی آماری به دانشجویان نابینا نیافتیم. ما همچنین چالشهایی را در کنار هم قراردادن چند راه حل ناقص کشفکردیم. این مقاله خلاصهای است از روش خاصی که ما دنبالکردیم. ما بسیار روی ترکیب کاربرد چندین فنآوری موجود تکیهکرده ایم. به خصوص، این مقاله استفاده گسترده از صفحهخوانها، LaTex، استفاده تغییریافته از R و بسته BrailleR، یک چاپگر بریل رومیزی و روش تدریسی تغییریافته را به تفصیل بررسیمیکند.
میتوانید این مقاله را از اینجا دریافتکنید.