به نام خدا
در این مطلب مقالهای به زبان انگلیسی را به شما معرفیمیکنیم که در آن روشهای آموزش آمار مقدماتی به دانشجویان نابینا و کمبینا مورد بحث قرارگرفتهاست. در ادامه میتوانید ترجمه چکیده مقاله را مطالعه و فایل pdf مقاله را به زبان انگلیسی دریافتکنید.
مدرسان آمار دانشگاهی، در تدریس خود، هم در کلاس درس و هم در منابعی مثل کتابهای درسی، جزوهها و نرمافزارها بسیار روی اطلاعات دیداری تکیهمیکنند. اما این اطلاعات اغلب برای دانشجویان نابینا و کم بینا غیرقابلدسترس است. چالشهای منحصر به فردی که در مناسبسازی روش آموزش و مطالب درسی برای دسترسی یک دانشجوی نابینا یا کمبینا وجوددارد، ممکن است باعث ایجاد نگرانی در مدرسانی که برای اولین بار به یک دانشجوی نابینا یا کمبینا درس میدهند ،شود. و این مدرسان ممکن است احساسکنند برای این کار آمادگیندارند و یا مجبورشوند کاری که قبلا انجامشده است را دوباره انجامدهند. ما گستره وسیعی از روشهای مناسبسازی داخل و بیرون از کلاس درس که در منابع تجربی درباره ادراک و آموزش ریشهدارند و توسط تجربه خود ما در تدریس یک دانشجوی نابینا در یک دوره مقدماتی آمار تاییدشده است را مورد بحث قرارمیدهیم.
میتوانید مقاله را به زبان انگلیسی و در قالب pdf از اینجا دریافتکنید.